dilluns, 3 d’agost de 2015

Llibres que no vull oblidar

Arriba l'estiu i toca fer neteja. Hauria de tornar a la biblioteca una pileta de llibres que tinc a casa, però em fa por d'oblidar-los. 
No teniu a vegades la sensació que un cop entrin dins el circuït de retorn i prestatgeria, us n'oblidareu? 
Me'ls hauria de comprar, potser sí. Potser sí perquè m'han agradat molt o m'han semblat tan suggerents... i en voldria fer una entrada al blog, però passen els dies i no hi ha temps. 
De moment, en faré una llista, per no oblidar-los:

1.
Susanna Isern. No m'han convidat a l'aniversari. Il·lustr. Adolfo Serra. Nubeocho, 2014

Els que teniu criatures sabeu perfectament què passa quan hi ha una festa d'aniversari i no hi has estat convidat. Doncs bé, aquest llibre aconsegueix que et vinguin ganes de trobar-te en aquesta situació. Només els no convidats a l'aniversari reben la visita de la balena del barret de copa i només si no tens invitació, pots pujar-hi al damunt i anar a un lloc molt especial.

2 i 3.
Levi Pinfold. El gos negre. Nubeocho, 2014
Pablo Albo. El intruso. Il·lustr. Cristina Sitja Rubio. A buen paso, 2014

Aquests dos llibres, comentats a la tertúlia de la llibreria Al·lots: aquí i aquí, tenen en comú que parlen d'aquelles pors a allò desconegut, que se'ns fa difícil superar perquè principalment no som capaços d'identificar. Són dos llibres enigmàtics que poden ajudar-nos a parlar de pors d'una forma molt genèrica, deixant molt oberta la porta als infants.
M'han recordat molt a un llibre que vaig comprar-me a la Fira de Montreuil, ara fa un parell d'anys: 

Marie Dorléans. L'invité. Editions Le Baron Perché, 2011
En aquest llibre, un cavall vermell entra a una casa, primer sembla que hi va de visita, i és molt ben rebut. Però a mesura que passa el temps i les pàgines, el cavall cada vegada és més gran i no té cap intenció de marxar, tot al contrari.

4.
Raimon Juventeny. Manual del bon passejant: descripció en vint punts. Pol·len, 2014
Amb pròleg de Carl Honoré, aquest llibre el guardava per a fer una entrada al blog d'educació lenta. Volia recollir tots els contes que conviden a la vida lenta, tranquil·la, a gaudir de l'observació...

Juntament amb aquest manual per a apendre a gaudir d'una passejada, també trobaríem llibres com:
Yukiko Kato. Al prat. Il·lustr. Komako Sakai. Corimbo, 2013
Joan Camises. Una cosa tan petita que cap a la butxaca dels pantalons. Il·lustr. Anduluplandu.  Piscina, un Petit Oceà, 2014


Bé, doncs demà els torno a la biblioteca. Sí, de veritat, ara els poso a la bossa i demà ja estaran disponibles una altra vegada...

2 comentaris:

  1. Jo he fet una mica el mateix... però amb llibres que no m'he llegit.
    Estar per sobre el límit de préstecs m'estava matant :-(
    Me'ls he apuntat tots a l'agenda, i espero tornar-los a agafar algun dia, quan hagi arribat el moment de llegir-los de debó.

    ResponElimina
  2. Se'm fa difícil no compra-me tots els llibres que m'agraden. Treure'ls de la biblioteca està molt bé, però si els vull veure un cop i un altre, posar-los al prestatge, endreçar-los i estirar-los cada vegada que en tinc necessitat els he de comprar. Si, ja sé, costen diners, però, la meva biblioteca personal és una de les joies de casa, prefereixo això que gastar en altres coses. Ah! l'instint de possessió...!

    ResponElimina