divendres, 7 d’agost de 2015

Els llibres de la meva infantesa

Una tarda d'aquest estiu, a casa ma mare, vaig fer fotos dels llibres de la meva infantesa. A casa no en teníem gaires, la veritat. La meva família no ha tingut mai inquietuds culturals. Vull dir que no eren literàriament, ni política, ni socialment actius.
Ara bé, els poquets llibres que jo tenia a casa, els havia mirat i mirat mil vegades. Al meu record tinc cada una de les seves pàgines. Curiosament no en recordo les històries, suposo que jo encara no llegia, però les imatges no les oblidaré mai.

1.
Teníem quatre títols d'aquesta col·lecció de Joventud, Kukurukú, que veig que es poden trobar a la Biblioteca Xavier Benguerel, en el fons històric.

Benet, Amèlia. En David i les tulipes. Il·lustr. Maria Rius. Joventud, 1971 (Kukurukú; 3)

Benet, Amèlia. La Mireia a la tardor. Il·lustr. Maria Rius. Juventud, 1969. (Kukurukú; 2)

Benet, Amèlia. La Sílvia i en Miquel a l’estiu. Il·lustr. Roser Rius. Juventud, 1970. (Kukurukú; 4)

Rita Culla. L’Eva a casa la tia. Juventud, 1970. (Kukurukú; 6)

 

Dels quatre llibre, guardo especialment el record d'aquesta il·lustració de Rita Culla: em fascinava aquest llit tan alt i aquesta pica per a rentar-se de bon matí.

 

2.
I la segona gran col·lecció que teníem i que ens fascinava, eren aquests llibres, també de Joventud, que eren a cavall de llibre de ficció i de coneixements. Teníem el de la bona salut, el de les estacions, els animals domèstics i potser algun altre.


Col·lecció En Tom i la Irene. Amb text d’Alain Grée i dibuixos de Gérard Grée. Joventut, 1985


Amb la meva germana ens passàvem hores i hores jugant, copiant, calcant els dibuixos de les guardes.
De totes les imatges, he guardat en el record aquestes dues: una que explicava com era de diferent el sol, segons l'estació de l'any.
I una segona que era una taula parada, plena de detalls, que em suggeria el millor àpat en família.




3. 
Com no, la col·lecció Les coses de cada dia, amb textos de Rosa  Armangué i dibuixos de Fina Rifà. Aquests ja eren dels anys 80, editats per La Galera.
A casa només vaig trobar aquest però en recordo un altre que els tres germans protagonistes, la Marta, en Tomàs i la Fina, anaven a comprar sabates. 



5 comentaris:

  1. a mi em passava algo similar! Tenia un llibre del "Pau i Pepa" que m'havia mirat i remirat mil cops. Crec que, amb el teu permís, un dia d'aquests faré una entrada similar a a aquesta que has fet... :)
    bon estiu!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Que bé Eli, estaré al cas per veure-la. M'ha fet rumiar molt. Els meus fills tenen mil llibres a casa. No sé pas si en recordaran cap amb la passió que nosaltres ho vam fer.
      bon estiu.

      Elimina
    2. L'Eva a casa la tia!!! A mi em feia una mica de por, aquella casa... Encara corre per casa ma mare, aquest llibre. Això sí, ple de cel·lo esgrogueït...

      Elimina
  2. Bon dia!
    Coneixes la meravella: UN MITJO DIFERENT A CADA PEU / UN PEU DIFERENT A CADA MITJÓ, text il. Joan Calçotets, il.lustrador Armand, ed. Petit Oceà. Tarragona 2014 ????

    Imma C.

    ResponElimina
  3. Jo també recordo la col.lecció de'n Tom i la Irene, en tenia 4. Només en tenia un en català i la resta eren en castellà.
    Un dels que més m'agradava llegir era el de Tom e Irene descubren las estaciones. Saps on el podria aconseguir per un bon preu i mitjançant pagament amb Paypal?
    Gràcies.

    ResponElimina