dissabte, 6 de desembre de 2014

#Montreuil2014 (2)

Tres autors que em va encantar de veure:

1. A banda dels autors que més o menys veiem cada any: Kveta Pacovksa, Blexbolex, Anne Herbauts, Beatrice Allemagna, Benjamin Chaud...aquest any hem vist Emily Gravett, Anthony Browne. Ens va fallar a darrera hora Quentin Blake. I tot i que sempre hi és, jo no deixo mai de visitar a certa distància prudencial, no patiu, a Timothée de Fombelle


Bé, a part de no saber ni francès ni anglès, tampoc faig bones fotos. Dec tenir altres virtuds. Curiosament en Browne tenia una cua de fans de dues hores i en canvi, la Gravett (que és aquell caparró taronja que es veu al fons), estava més sola que una mussola. Les bibliotecàries catalanes, com que som molt bona gent i sofertes, vam anar a comprar-li totes un llibre i a donar-li conversa. 

L'Anthony Browne està força vellet, i com ja vam comprovar l'any 1992, quan va venir a la Biblioteca Joan Miró de Barcelona, és clavat al seu personatge Willy!


D'en Fombelle, només dir-vos que, pel meu gust, és guapo, guapo. Que tenia una cua de fans d'unes cinquanta persones i que no em vaig atrevir a demanar-li que aprengués català i ens traduís la segona part de Vango.
De fet estava signant la seva nova novel·la, guanyadora d'una de les Pépites  2014, que sisplau, demanaríem als editors de casa nostra que no la tradueixin si no es veuen en cor de fer-la tota sencera.


2. També vaig fer dos descobriments, dues sèries que m'agradaria, somnio, veure en català... Ai!!!

La segona i la tercera part de la novel·la Les cròniques de Wildwood: 
Aquí només tenim la primera, i encara amb una distribució catalana ben complicada...

MELOY, Colin. Les Cròniques de Wildwood , il·lustr. Carson Ellis; trad. Mercè Santaulària. Madrid : Alfaguara, 2012


I la versió en còmic de les encantadores novel·les de Les Germanes Verdelaine.
Les recordeu?
Malika Ferdjoukh. Col. Les Germanes Verdelaine. 4 vols. Trad. Josep Sampere; il·lustr. Mercedes Marro. Barcelona : Cruïlla, 2005.

Allà vaig veure només els dos primers volums, corresponents a les dues primeres germanes: Enid i Hortense. Estaven a L'école des Loisirs, però sembla que hi són tots quatre!



2 comentaris:

  1. Oh el Browne es va quedar amb un trocet del meu cor! Però saps que va ser lo millor per a mi? L'estoneta amb tu i la Nati tot mirant al Browne. Gràcies infinites per acollir a aquesta llibretera que al vostre costat sempre es fa gran.
    El Timothee és guapíssim!! i també em porto el somriure del Bloch i la seva última obra. Montreuil! Vive le livres!

    ResponElimina
  2. Va ser un plaer paula, a parís, a barcelona i a la xina, sempre és un plaer compartir bons moments amb tu...

    ResponElimina