dissabte, 9 de març de 2013

Em sap greu, però li he de donar la raó al rei Tolot

A mi que en general els monarques em fan urticària, he de dir-vos que he rigut molt amb el protagonista d'aquest llibre:



Un rei molt tossut, amb text de Montse Balada i il·lustracions de Pep Boatella, és un nou llibre de la col·lecció Ginjoler, que tanta feina està fent amb la implamantació de llibres amb el llenguatge de signes catalans incorporat.
Cal dir que des del primer títol fins ara, l'editorial ha millorat molt l'edició i el disseny dels llibres, especialment pel què fa a les il·lustracions. Aquest darrer m'ha semblat realment bo i crec que hem de felicitar tota la gent que treballa pel projecte, amb tanta professionalitat i il·lusió.



El rei Tolot és el rei més tossut del món i sempre vol tenir raó. Com que és rei, si algú li porta la contrària,  ràpidament acaba a la presó. Si ell decideix que la sal és dolça, doncs pobre del cuiner que no ho reconegui.
Un dia s'entossudeix a dir que els rocs parlen. Tothom li vol fer entendre que per molt que volti pel món, de rocs que parlin, així com de pedres, no en trobarà enlloc!
Però ell diu que sí, i per demostrar-ho, sembla ser que fa anys i panys que volta pel món buscant un roc que parli.

Doncs bé, em sap greu però li he de donar la raó: a casa jo en tinc un de roc que parla. De fet és el meu col·laborador del bloc, que molts potser coneixeu.
I us diré un secret, en roc no és que parli, en roc no calla!

Així que a partir  d'ara, a banda de no obrir la porta a falsos cobradors d'iberdrola, vigilaré molt que no aparegui el rei Tolot.


1 comentari: