diumenge, 16 de desembre de 2012

i Montreuil 3

Més coses, de llibres d'art, vaig agafar-ne un de molt juganer que per presentar alguns dels quadres més coneguts de la història de la pintura, intenta imaginar què va passar minuts abans de l'escena que el quadre reprodueix.
Sylvain Coissard; Alexis Lemoine. Les (vraies!) histoires de l'art. Palette, 2012


per exemple:  com és que l'habitació groga del Van Gogh està tan endreçada?


 doncs, com si es tractés d'un còmic, imagineu les dues vinyetes anteriors:


o perquè creieu que aquesta dama de Degas està tan afligida?


doncs perquè acaba de veure la factura dels seus excessos alcohòlics...


i per últim dos llibres que em van fer riure molt:
un dels que havia guanyat premi al saló:
Gilles Bachelet. Madame le Lapin Blanc.Seuil, 2012
La història de la dona del conill blanc de l'Alícia. Una dona que escriu un diari on es desfoga de la vida que porta: feina de casa, cuidar criatures, i sempre sola perquè el marit no té temps per ella entre la duquesa i la reina de cors...


i un altre sobre un friki a qui li agrada fer col·leccions del què sigui: clauers, culleres, ganivets o paraigues, coses molt útils, ja ho veieu.

Serge Bloch. Le collectionneurs. Bayard, 2012


Be, amics i amigues, si voleu veure fotografies del saló, de la llibreria la sardine à lire i un reportatge comme il faut, visiteu librosfera, i caureu de cul.

I si algú em paga un pernil per Nadal, us respondré la pregunta del milió: però la Sfer dorm en algun moment o sempre està llegint?
i més fotos del saló  al facebook de la Marta Roig

3 comentaris:

  1. Tu creus que has de vendre els meus secrets a canvi de pernils?? Me l'apunto... A la propera, em demano llit de matrimoni (amb la Marta, per suposat... ja t'apanyaràs tu amb la Nati!! :P)

    ResponElimina
  2. El llit de matrimoni no tenia rodes, t'aviso!

    ResponElimina
  3. Oh, m'encanta el primer!!! el vull!
    Jo vaig estar a punt d'anar però al final res...
    aix, envejeta... :)

    ResponElimina