dimecres, 7 de novembre de 2012

Lectures contradictòries

Avui he topat amb una crítica molt ferotge sobre el llibre d'Àlex González i Bernat Cormand  El niño perfecto, editat per Sd edicions 2012.


No sé si heu pogut fullejar el llibre. Feu-ho i opineu plis. No us explico l'argument perquè la seva força rau justament amb la sorpresa de la darrera pàgina.
A la crítica que us enllaço se'n fa una lectura justament al contrari de la que jo havia fet i la que crec que en feien els autors. Bé, la que jo intueixo que ideològicament feien els autors. El què és segur és que és un llibre que farà parlar...

9 comentaris:

  1. Sí, jo tampoc el vaig llegir pas com a homòfob, sinó ben al contrari.

    ResponElimina
  2. Es una lástima que le haya parecido tan atroz, porque no pretende ser nada de lo que la crítica menta, sino más bien todo lo contrario. A pesar de tener "una frase por página", no ha entendido ni texto ni imágenes. ¿Cosas de la comprensión lectora?

    ResponElimina
  3. Renoi, hi ha crítiques que hom se n'adona que la comprensió escrita és encara una assignatura per aprovar a casa nostra.

    ResponElimina
  4. Few!
    Pues sí que sí, que con una frase por página no se ha enterado de nada... La cuestión es: pobre de los paisanos que se tengan que dejar aconsejar por "la bisharraca". Sabe molt, esta dona.

    ResponElimina
  5. Em sap greu les opinions tan dures vers el llibre de Cormand/González. Jo també havia fet la lectura contrària al que diu la crítica i això que vaig fer una lectura molt ràpida. Ara ja m'he perdut perquè quan es toquen temes sensibles, socialment parlant, encara estem mirant amb lupa i amb massa càrrega personal i emocional el producte. Llavors perdem de vista comprensió lectora, temps de narració, llenguatge visual, i altres aspectes amb els que dir si l'àlbum agrada o no, a qui pot arribar, etc.

    ResponElimina
  6. Seguint-ne la pista, en aquesta altra ressenya diu una cosa que també em sorprèn: que "arranca una carcajada al lector". http://bernatcormand.blogspot.com.es/2012/08/blog-post_8858.html

    ResponElimina
  7. Tens raó Darabuc, riure tampoc en fa... he vist els teus comentaris al tuiter. Potser l'únic llibre on jo havia vist aquest tema del transvestisme és el d'El noi del vestit, tot i que per a grans. Diria que no n'hi ha cap més.

    gràcies pels vostres comentaris... haurem de parlar amb el Bernat Cormand...

    ResponElimina
  8. Jo vaig trobar els comentaris del llibreter per casualitat a google i em van sorprendre molt, la veritat. Li vaig enviar un missatge dient-li, resumidament, que no havia entès el missatge del llibre, que, precisament, és tot el contrari del que ell pensa. Això sí, primer de tot, li vaig demanar respecte... Per a qualsevol cosa, ja sabeu on trobar-me. Gràcies pel suport!

    Bernat Cormand

    ResponElimina
  9. D'altra banda, ara estic preparant un retallable a l'estil "old school" del niño perfecto. Recordeu aquells nens i nenes de paper a qui posàvem vestits diferents, enganxats amb pestanyes? Doncs això. La idea és que surti amb una versió catalana (El nen perfecte), amb la castellana quan la reeditem i també el retallable sol. Si alguns de vosaltres no sabeu on trobar el llibre, a Boo (c. Bonavista, 2, Barcelona) en tenen. És la botiga de l'Àlex González, l'altre autor d'El niño perfecto.

    ResponElimina