dijous, 27 de setembre de 2012

El conte que llegia Murakami de petit

Si voleu que el vostre fill sigui com l'Haruki, no deixeu de llegir-li aquest conte tan fabulós, suposo que descatalogat:

Helen Bannerman. La història del petit Bàbaji. Il. Fred Marcellino. Joventut, 1998
El trobareu a totes les biblioteques, segurament desencolat perquè el senyor que cosia no va tenir un bon dia, però val molt la pena, ideal per explicar.



doncs bé, la meva sorpresa va ser que llegint El meu amor Sputnik d'Haruki Murakami vaig trobar referenciada la història del petit Bábaji. Vaja, això és el què jo crec, potser es tracta d'un altre conte, però vull creure que no. És una història antiga que havia estat editada en edicions i il·lustracions diferents.


p.104
"-Com més mirava , més m'espantava. El gat veia una cosa que jo no podia veure i, fos el que fos, el va fer entrar en un frenesí. El gat va començar a fer voltes i més voltes al tronc a una velocitat exorbitant, com el tigre que es converteix en mantega del conte de nens. (...) " 

M'encanta trobar referències creuades entre llibres i il·lustracions. Un dia en faré una entrada.

per cert, era el meu primer Murakami i em va agradar, tot i que reconec que l'apunt de contracoberta indicant que es tracta d'una "novel·la d'intriga eròtica" m'havia creat unes expectatives que no es van complir. Però vaja, l'erotisme ja ho té...
Per això existeix en Grey, les ferreteries i les brides...

2 comentaris:

  1. He fet la recerca i he trobat que a la pàgina de l'editorial Joventut i a la de la CASA DEL LLIBRE (que habitualment si està descatalogat ho especifica) surt que en tenen disponibles al preu de 12 euros.
    Potser la Fe de l'Espolsada ens ho podria comfirmar.
    Bon diumenge!

    ResponElimina