dilluns, 19 de desembre de 2011

Montreuil (2a part)

Més llibres que van venir des de Montreuil fins a Granollers.
Com cada any vaig mirar si hi havia algun llibre teòric sobre il·lustració, etc. que a aquí costa tant que s'editin...) i vaig trobar aquesta perla.
De moment només l'he fullejat i qui sap, potser algun dia, quan ja no existeixi el paper i els àlbums siguin una antigualla, trobaré les hores per llegir-lo!!!

Filles d'albums (L'atelier du poisson soluble 2011) és un estudi exhaustiu i profusament il·lustrat sobre la imatge de les dones als àlbums il·lustrats.

[la iaia del Garman en monopatí va ser el què em va fer decidir finalment a comprar el llibre].

A més a més vaig trobar un llibre que podia servir per treballar a la biblioteca tot el tema de gènere.


Es tracta d'un seguit d'imatges d'homes i dones fent accions del dia a dia com: cuidar un infant, fregar plats, comprar al súpermercat, conduir, clavar un clau, etc.
La gràcia de tot plegat és que les pàgines estan partides per la meitat i totes les accions les pot fer tothom: homes i dones d'edats i procedències molt diferents.





i canviant totalment de tema,
vaig emportar-me un llibre que formarà part del futur projecte que s'està covant al laboratori de lletres i imatges de roca umbert: la correspondència, les cartes artístiques, els abecedaris, l'intercanvi de missatges...

Mireu, una col·lecció de postals escrites pel rei de l'Oulipo Georges Perec, surrealistes i divertides, il·lustrades per Bruno Gibert (sobre típiques postals reals de diferents parts del món).


Quelques-unes des choses qu’il faudrait tout de même que je fasse... (Autrement)

1 comentari: