dissabte, 10 de desembre de 2011

Montreuil (1a part)

És impossible redactar amb quatre línies el viatge a la Fira del llibre infantil de Montreuil (Paris) que vam fer una delegació catalana considerable, com a mínim una dotzena de bibliotecàries-jimbotonianes-, del clijcat, etc. i tot un altre grup més que considerable d'alumnes de l'Ignasi Blanch (uns quaranta em va dir!!).

Entre tots ben segur que vam gastar prous eurus com per comprar torrons de qualitat per tots els habitants del vallès oriental, però bé, qui sap si serà el darrer saló... així que tota excusa és bona.

Les meves compres d'aquest any han estat un pèl estranyes, bé, més aviat molt diferents entre elles. Potser és que estava més dispersa o hi havia menys novetats atrevides... o potser m'estic fent vella i no tenia ganes de coses massa sofisticades... qui sap?

doncs aquí teniu les meves compres:


Un llibret sobre la intimitat d'una porqueta al lavabo que em fascina, amb qui em sento molt indentificada. És un llibre que es troba a casa, editat per Corimbo, i que a França ja té una segona part (la porqueta jugant al menjador de casa a fer de Ventafocs...).

per què el vaig comprar a França, doncs per això:


El senyor Van Zeveren em va llegir als ulls quin és el meu somni: tancar-me al lavabo a llegir, amb calma i tranquil·litat!!!! i sola!!!!

La segona compra la tinc a mitges amb la Rosa i és un poemari encantador del Carl Norac i il·lustracions de la gran Kitty Crowther.
Tots els poemes són sobre el pas del temps. Aviam si algun dia us n'escric alguns...

i més coses.
Evidentment alguna versió de la Caputxeta havia de caure, ja se sap. Cada vegada em fascina més la riquesa d'aquest conte tan màgic que convida a ser revisitat dia rera dia. L'any passat vaig comprar una caputxeta amb publicitat inclosa i aquest any, una radiografia de la panxa del llop, il·lustrada per Claude Ponti.



Una de les novetats que més ens va agradar és un llibre d'Anne Herbauts sobre un nen cec.


El llibre val molt la pena però que te'l dediqui i il·lustri en directa l'autora, no té preu!!


i més coses, una versió llibre + cd del Peter Pan, de la col·lecció aquella que tradueix Kókinos. "Un libro, un cd". Aquesta va ser una compra de darrera hora, per pura enveja d'en Pep, que l'havia descobert i jo no!!!



i fins aquí la primera part, al proper post més cosetes...

2 comentaris:

  1. M'encanta el Dans le loup! A veure si me'l compro, ups! vull dir, me'l porten els Reis... ;P

    ResponElimina
  2. M'he quedat com l'Emma Bosch: sense mots.

    ResponElimina