dimecres, 28 de desembre de 2011

Canvi d'any literari

Res millor per acabar l'any i per començar-ne un de nou que fer-ho acompanyada de llibres. Aquests darrers dies de nadal he fet net amb alguns llibres pendents:

La Laura Gallego i Allà on els arbres canten salta per fi de la tauleta de nit. Tenia moltes ganes de llegir-lo perquè l'Esther de Sora, el Pep de Manresa, la Marta de Terrassa, la Gemma Lluch, etc. n'havien parlat molt bé.


A mi, si us dic la veritat, m'ha semblat una mica lent. Les cent primeres pàgines em van costar molt de passar i en general trobo que li falta ritme. Crec que passa molta estona repetint coses i en canvi jo tenia moltes ganes de bosc màgic i tinc la sensació que no li ha acabat de treure tot el suc que donava de sí. Tot i això, és un llibre recomanable, que ben segur serà tot un èxit.
No he seguit tots els seus llibres però encara recordo com em va agradar La llegenda del rei errant! (i que poc em va interessar Idhun!)

També he acabat el llibre de John Gordon El gegant sota la neu. (Traducció de Margarida Trias. Il·lustracions de Martín Tognola. Col·lecció Èxit Rècord. Editorial Bambú-Casals. Barcelona, 2011)



L'havia començat amb moltes esperances perquè la col·lecció, el disseny i l'argument eren molt engrescadors. Però potser és que es noten els anys que té (està escrit als anys 60) i com a novel·la fantàstica li falta força. O no sé, a mi al final em costava imaginar-me els éssers fantàstics que apareixien, no he acabat d'entendre o d'entrar a la història.

He flipat amb el Somiatruites de l'Albert Pla, de Takatuka, i la seva pedrada al rei d'Espanya, i també he rigut amb el llibre que ha tret l'editorial sobre els nous models familiars (En família, Takatuka, 2011).

i he demanat per reis alguns dels llibres que trobareu a la guia de recomanacions de nadal que hem fet a la Biblioteca Roca Umbert.


i finalment entraré al 2012 de la mà del Jasper Jones, una recomanció de la reina dels crossover.


1 comentari:

  1. A mi m'ha passat el mateix amb el El gegant sota la neu. no vaig poder ni acabar-lo... La història se'm feia súper carregosa i no hi havia amena d'entrar. I mira que el vaig agafar amb moltes ganes després de que ens recomanessis a la tertúlia un altre de la mateixa col.lecció, però no hi va haver manera...

    ResponElimina