dilluns, 9 de maig de 2011

L'OPINIÓ DELS LECTORS

Abans de posar-me a parlar de ple del somiari, he de fer net amb tot de notes, apunts, idees, post-its... que tinc pendents des de fa mesos.

Llanço doncs petites píndoles (o càpsules, que ara és la moda!) a l'aire que m'han sorprès perquè digueu la vostra:

Sobre el gust i opinió dels lectors:

1. Al Club de lectura infantil de l'Espolsada, (8 a 11 anys) la majoria dels lectors van considerar que el llibre El secreto de Lena de Michael Ende, era avorrit. Deien que un llibre on surt una fada, amb aquell plantejament i amb la possibilitat de tenir els pares dins una capsa de llumins, el llibre hauria pogut tenir molta més acció.


2. Els lectors del Club de lectura juvenil de la Biblioteca Roca Umbert, no van posar la màxima nota al llibre de La bèstia, d'Ally Kennen (que per mi és boníssim!!) perquè deien que esperaven que el cocodril es mengés unes quantes persones i els va decepcionar.


3. Hi ha un pare d'aquells "motivats" que ve a la Biblioteca i em renya perquè diu que només tenim llibres "aparadors", que són com catàlegs d'il·lustradors, però que no tenen històries. Prefereix anar a Can Pedrals perquè tenen més col·leccions interessants, dels anys 80, que nosaltres, com que som més nous, no tenim. D'exemple que a la seva filla (3 anys) no li agrada gens em va posar un llibre il·lustrat de l'Elena Odriozola...

4. A dins el marc del Somiari, vam fer votacions per triar quins tres llibres il·lustrats, editats o reeditats en català el 2010, caldria salvar de la descatalogació...
La llista era extraordinària, imprescindibles a qualsevol biblioteca, i triar sense trair els clàssics, etc. era impossible:

1.- Història d'un eriçó Asun Balzola Rosa Sensat
2.- 10 viatges i 1 somni Txell Martí i Xavier Salomó Combel
3.- Un llibre Hervé Tullet Cruïlla
4.- Un problema de conills Emily Gravett Cruïlla
5.- El llibre de laberints més gran del món Àngels Navarro (et. al.) Estrella Polar
6.- En Matadegolla Teresa Duran; Daniel Deamo Fil d'Aram
7.- Oh! Què bonic és Panamà! Janosch Hipòtesi
8.- Frederick Leo Lionni Kalandraka
9.- De què fa gust la lluna? Michael Grejniec Kalandraka
10.- La talpeta que volia saber qui li havia fet allò al cap Werner Holzwarth i Wolf Erlbruch Kalandraka
11.- Tonino l'invisible Gianni Rodari Libros del Zorro Rojo
12.- El vent! Peter Schössow Símbol
13.- El jardí curiós Peter Brown Takatuka

14.- Els fabricants de muntanyes Alberto Perez i Jorge del Corral Animallibres
15.- Jo les volia Maria Martinez i Vendrell Rosa Sensat
16.- Això és meu Michel Van Zeveren Corimbo
17.- Noms robat José Antonio tàssies Cruïlla
18.- On és la meva germana? Sven Nordqvist Flamboyant
19.- La Berta Bonafè està trista Magali Le Huche Flamboyant
20.- Feres ferotges! Chris Wormell Juventud
21.- El cassó del Gerard Isabelle Carrier Juventud
22.- Allà on viuen els monstres Maurice Sendak Kalandraka
23.- Neda-que-neda Leo Lionni Kalandraka
24.- La casa Lewis i Innocenti Símbol
25.- L'ós que abraçava els arbres Nicholas Oldland Símbol
26.- Com reconeixer un monstre Gustavo Roldán Thule
27.- El pollastre esplomat Chen Chih-Yuan Thule
28.- Recepets de pluja i sucre Eva Manzano i Mónica Gutiérrez Thule

però he de dir que la selecció guanyadora em va sorprendre:

Receptes de pluja i sucre (medalla d'or)

La casa (medalla de plata)

El cassó del Gerard (medalla de bronze)


4 comentaris:

  1. Quina alegria saber quins van ser els llibres escollits. Juventud ha penjat a la seva pàgina de facebook un parell de fotos d'El cassó del Gerard amb la medalla Lola Anglada.

    ResponElimina
  2. Fa temps que les nostres opinions i les dels usuaris no acaben d'encaixar... Em recordo dels llibres d'en Henning Mankell, lo molt que vaig gaudir-ne i lo avorrits que eren segons els nens... :)

    ResponElimina
  3. Berta, dius que els guanyadors et van sorprendre. T'has de mullar: quins són els que pensaves que guanyarien?

    (jo en vaig encertar un!) ^_^

    ResponElimina
  4. Home Enhac, ja dic que era impossible triar-ne només tres, sobretot perquè es barrejaven llibres nous molt bons però també els llibres clàssics que estan en els origens del concepte d'àlbum il·lustrat. Crec que hi havia dos tipus de persones al Somiari: els més joves i els més vells. Els primers van decidir tirar endavant i apostar per llibres nous i després hi érem els altres: que no podíem deixar al marge en Sendak o en Lobel.
    Jo vaig votar el Neda-que-neda (que és el llibre que ahir van llegir a la Llum al cole!!!!), en Max i finalment la Casa de l'Innocenti.
    El Cassó crec que és molt bon llibre però no únic i les receptes m'encanta, el tinc i l'he regalat molts cops, però no estic segura que sigui únic com perquè perduri eternament a la memòria col·lectiva.

    bé, l'any que ve en salvarem 20!

    ResponElimina