dilluns, 25 d’abril de 2011

+ Hi ha dos tipus de persona

Gràcies a les aportacions d'unes quantes amigues reals i virtuals, la meva col·lecció de "hi ha dos tipus de persona" creix una mica més:

La Míriam:
Un conegut seu té un bloc on escriu sobre novel·la d'adults. I ha arribat a pensar que hi ha dos tipus de lectors:
Un s'informa sobre l'època, el moviment literari, les influències. Busca la intenció de l'autor, el per què de les seves paraules.
L'altre llegeix el text, només el text. Es busca a si mateix, lectura rere lectura.
La resta de lectors només es mouen entre aquestes fronteres.

La Matilde Urbach
m'envia una cita d'un llibre que a mi m'agrada molt. Gràcies!
La campana de vidre
"Quan jo tenia dinou anys la puresa era el gran què. En comptes de dividir el món entre catòlics i protestants o entre republicans i demòcrates o entre blancs i negres i fins entre homes i dones, jo veia el món dividit entre gent que s'havia ficat al llit amb algú i gent que no ho havia fet, i aquesta em semblava l'única diferència significant entre una persona i una altra."
La Campana de vidre. Traducció de Josep Miquel Sobrer. Edhasa, 1986. P. 97.


La Sfer:
vía Deakialli DocuMental de deakialli el 20/03/11

Yo divido a todos los lectores en dos clases, aquellos que leeen para recordar y aquellos que leen para olvidar.

William Phelps, ornitorrincolo


I la Iris, que està segura que aquesta és la classificació definitiva, la que divideix a les persones segons la seva flora intestinal!

3 comentaris:

  1. De fet, només hi ha dos tipus de persona: els privilegiats que sabem que existeix aquest racó del món, i els que el desconeixen i no saben el que es perden...

    Que descansis molt aquests dies, Berta!

    ResponElimina
  2. gràcies Sfer, just ho he acabat d'enviar que he pensat...
    hauria hagut de posar:

    hi ha dos tipus de persona:
    aquelles que quan pensen amb una terenyina se la imaginen negra,
    i aquells que la imaginen blanca!

    ResponElimina