diumenge, 9 de gener de 2011

LECTORES TRUCULENTES

La meva companya de feina, la S., té un ull crític per a la literatura infantil molt curiós i afinat.
Amb pocs dies de diferència, comentant algunes de les lectures que comparteix amb les seves filles, m'ha fet adonar que dos llibres xulos, que jo havia trobat totalment innocents, poden tenir una lectura una mica més truculenta:



Rodriguez, Béatrice. Ladrón de gallinas. Barcelona ; Madrid : Libros del Zorro Rojo, 2009

Jo l'havia llegit com una història d'amor sense paraules, molt divertida, però la S. em va dir que ella hi veia un clar cas de "síndrome d'Estocolm", ja que la víctima acaba enamorada del raptor.

i després aquesta:


Fromental, Jean-Luc; Jolivet, Joëlle. 10 petits pingüins. Barcelona: Estrella Polar, 2010

Jo l'havia disfrutat com un pop-up de la genial Jolivet, amb tot de pingüins que juguen i salten i fan entremeliadures, com tots els infants... Però segons la S. es tracta clarament d'una versió infantil d'allò dels "deu negrets" de l'Agata Christie: 10 pingüins però cada vegada se'n mor un i "ja només en queden 9"...

Potser es podria dir allò de "Hi ha dos tipus de persona"...
Punyeta S. ara em faràs rellegir tota la literatura infantil a veure què s'amaga darrera de les innocents històries de conillets i ossets!!!


[per cert, oi que existeix un altra llibre amb una història anterior, molt similar a la del Ladrón de gallinas, de l'estil de La gallina famolenca? us sona? No puc recordar el títol...]

2 comentaris:

  1. Sí, crec que et refereixes a "Lola" de Loufane i editada per Símbol. La gallina que fuig del galliner a l'encontre del seu enamorat.......qui? la guineu, és clar!

    ResponElimina
  2. ostres, i tant! Agnès, moltes gràcies. Fa dies que hi dono voltes i no em venia al cap el títol. gràcies!

    ResponElimina