dilluns, 15 de novembre de 2010

SOPA DE CEBA, UNA ABRAÇADA, UN BOLI BIC I UN PINOTXO

[Encara que no escrigui gaire no us penseu que la Berta Bocado està collint rovellons i descansant de la literatura infantil, no!!]

Aquesta ha estat una setmana de molta feina literaturainfantiliana, que ha culminat amb un somni.

Us creureu que diumenge vaig dinar amb un Premi Andersen? Doncs sí, diumenge 14 de novembre del 2010 passarà a la història perquè una petita delegació de fans de la literatura infantil i juvenil vam poder dinar amb un dels il·lustradors més importants del món mundial, el senyor Roberto Innocenti.


Després de dinar, cadascuna de les comensals vam treure de la bossa el nostre llibre preferit perquè el Roberto ens el signés. L'Anna portava la Cançó de Nadal del Dickens, la Nati portava La comarca Fèrtil, la Marta duia la Ventafocs, i la Sílvia i jo, ens vam decidir pel Pinotxo. [jo li tinc molt carinyo pel taller d'estiu que vam fer a la biblioteca de Cerdanyola amb imatges del seu llibre]



A banda d'un dels millors il·lustradors del món, és un home encantador, senzill, tímit, que es va tacar la camisa intentant veure amb porró... que ens va parlar de les escoles d'Itàlia, del Berlusconi, de la vida i del seu laboriós treball: dos anys va dedicar a fer les aquarel·les de l'extraordinari llibre de La casa (Símbol, 2010)

Jo vaig demanar el mateix menú que ell, per fer-me la simpàtica, i vaig tornar a casa amb un Pinotxo dibuixat amb un boli bic.


Us podria dir que Innocenti va venir expressament de la campinya italiana per conèixer-me a mi i compartir plegats una sopa de ceba i una crema catalana del senyor Parellada, però no és cert. La trobada li dec a la Nati, que va muntar aquest dinar, aprofitant que Innocenti venia a fer una xerrada a les Biblioteques de Barcelona.

Si no teniu un Innocenti a la vostre vida, aprofiteu aquest nadal per fer-vos un bon regal!

6 comentaris:

  1. Quina enveja!
    Podríeu haver avisat, jo en sóc molt groupie!!! :)

    ResponElimina
  2. Ostres!

    El sr. Innocenti ha aconseguit fer-se una foto al costat de la Berta Bocado!

    Quina sort té l'Innocenti, caramba!

    ResponElimina
  3. Nena dilluns me l'hauries pogut ensenyar... potser a la propera trobada ;P

    ResponElimina
  4. Vengo de la de Sfer y me muero de envidia! Daría un brazo... Besos literarios

    ResponElimina