dimarts, 23 de novembre de 2010

NOSALTRES I LES NOSTRES CIRCUMSTÀNCIES

M'agradaria pensar que no sóc l'única que ha tingut a les mans, o fins i tot a les prestatgeries de casa, llibres que sap que són molt bons, que ha fullejat, però que realment no ha llegit de dalt a baix.
Normalment passa amb llibres d'il·lustracions molt potents. És el cas de Princesas, per exemple, que molts tenim per les imatges de la Dautremer, però que jo, reconenc, no he llegit mai sencer.

Doncs bé, fins que la meva senyu del curs de còmic no em va fer llegir Emigrantes, de Shaun Tan, (Barbara Fiore) no vaig seure amb calma per llegir el llibre de principi a fi.

Tota l'obra de Shaun Tan és d'excel·lent, vaja, però aquest en concret...
Què us puc dir a banda de que és extraordinari? Només puc animar als que tan sols l'heu fullejat, que us atureu i el llegiu de veritat.

Hi ha mil imatges suggerents però si he de triar-ne una, em quedo amb aquesta:

si algun dia marxeu sols a fer un llarg viatge, quan al vespre arribeu a una pensió cutre del costat de l'estació i desfeu l'equipatge... què hi trobareu a dins la vostra maleta?

[nota: he de dir-vos que mentre el llegia, el meu col·laborador Roc, que té els anys dels dits d'una mà, va seure al meu costat i em va dir:
- Mama, aquest llibre és com aquell del ninot de neu! té quadrets sense lletres...
i tot seguit va posar-se a llegir a la seva manera el llibre amb mi... ]

2 comentaris:

  1. Mira el que tot just m'acaba d'arribar per correu: http://www.imaginaria.com.ar/?p=8151

    ResponElimina
  2. És realment colpidor...
    I en Roc com sempre un gran observador!

    ResponElimina