divendres, 4 de juny de 2010

ALGUNES IMATGES DEL TALLER AMB CARME SOLÉ I VENDRELL

Jo li dic al Morella: "fes un exercici extraordinari d'imaginació i figura't que ve en Roger Waters a cantar a la Fàbrica de les Arts de Roca Umbert i et demanen que el presentis"

Doncs això, gràcies a la invitació de l'Anna Mas i les compis de la BRU, vaig tenir l'oportunitat de presentar la il·lustradora Carme Solé i Vendrell a la biblioteca i era, és clar, l'oportunitat de fer-li el meu petit homenatge.

Així que vaig preparar 12 capses de diferents mides, pintades amb els colors magenta, taronges, grocs, etc. de les seves darreres il·lustracions i les vaig omplir d'objectes que feien referència a alguna de les seves obres cabdals.


Els nanos que van venir a la sessió --no masses però deu n'hi do per un dissabte a la tarda assoleiat de finals de maig-- van anar obrint cada una de les capses i entre tot el públic intentàvem endevinar a quin llibre feia referència...


ho endevinarieu vosaltres?

- un raspall lligat amb un cordill
- una xarxa de pescar
- unes mongetes verdes
- una autèntica casaca de quadrets ataronjats (cedida per la companyia de teatre Tàbata, que va representar Grúmic el follet de les estacions, amb vestuari dissenyat per la Carme)
- un barret
- una Magenta de goma (chá-chá)
- un llibre cremat i sorra de platja
- unes trenes de color aram embolicades amb un paper de seda blau
- un pa amb xocolata
- fotos antigues amb imatges de la Carme fent teatre, fent classes de dibuix, amb els seus 9 germans, etc.
- una capseta amb 7 cintes dels colors de l'arc de sant martí


Jo tenia els llibres apartats i els anava presentant a mesura que els endevinaven... S'ha de dir que sort de les filles d'en Roger i el meu amic Roc que venien amb la lliçó apresa de casa...

Explicava una mica l'argument o perquè aquell llibre va ser important en la carrera de la Carme. I ella anava afegint anècdotes i algunes curiositats.


Al final, amb un escenari tot ple de capses i objectes, la Carme va llegir el seu llibre Somnis, editat per Barcanova i va fer tancar els ulls a tots els assistents. A continuació tothom va haver de dibuixar la part del text que més li havia cridat l'atenció. D'aquesta manera va explicar el seu procés creatiu a l'hora d'il·lustrar un llibre.

Va ser una jornada molt agradable i emotiva. Crec que ella va estar molt agraïda amb la biblioteca per haver buscat tots els llibres i per la presentació. I alhora, s'ha de dir que molts dels assistents es van emportar llibres en préstec.

Mira, una jornada per recordar.
[de fet la recordo cada dia perquè l'hule de la cuina em va quedar tot tacat de color magenta de la pintura de les capses... però uf, un hule nou haurà d'esperar! primer hi han les sandàlies!]

Pd: en Morella encara està intentant imaginar-se l'impossible, és clar! en R.W. a la Fàbrica...

2 comentaris:

  1. Guau, quina meravella d'activitat! M'hagués encantat poder-hi assitir... Felicitats Berta! :)

    ResponElimina
  2. Ets una artista! M'hauria encantat haver pogut venir...

    ResponElimina