divendres, 7 de maig de 2010

UN GERMÀ NO OCUPA LLOC?

M'ha encantat un petit llibret d'Anna Manso titulat La llista d'aniversari, amb il·lustracions de Gabriel Salvadó, editat per Cruïlla, sèrie blanca.

La protagonista de la història està obsessionada amb els regals i sobretot amb les llistes de regals. I en té tants, que els pares li diuen que la propera llista que faci de cara l'aniversari han de ser regals que no ocupin lloc.

Si heu llegit alguna cosa d'Anna Manso ja deveu saber que té un punt boig capaç d'inventar una llista de 10 regals ben estrafolaris que no s'han de guardar:

per exemple:
- banyar-se a la bassa d'ànecs del parc municipal
- tenyir-se els cabells de color rosa
- desplegar un rotlle de paper de wàter des de casa seva fins a casa de la seva millor amiga,
- etc.

El llibre està pensat per primers lectors, però crec que és ideal per explicar en veu alta a un grup, fins i tot per a més petits. Fa riure de veres.

Ara bé, només hi ha una cosa que no em quadra. La darrera cosa que demana la protagonista del llibre és un GERMÀ.

i jo em pregunto: M'ESTÀ DIENT QUE UN GERMÀ NO OCUPA LLOC?

Bé, a banda d'això he de dir-vos que jo tinc certa devoció per aquesta autora que no conec massa (només dels Canelons freds (Cruïlla, 2008)) però és que resulta que és guionista d'en MIC MIC toca't el Melic! un programa per petitons que fan a la TV i que em té el cor robat...

4 comentaris:

  1. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  2. A mi de l'Anna Manso m'agraden Xocolata amarga i Leandre el nen horrible. Passa't pel seu bloc, és divertit!

    ResponElimina
  3. En prenc nota, a mi també m'agrada molt fer llista de regals...

    ResponElimina
  4. gràcies per la recomanació Iris, els buscaré!
    a mi fer llistes també m'encanta, de regals i de qualsevol cosa!!!

    ResponElimina