dimecres, 10 de març de 2010

MÉS ENLLÀ DEL BOB ESPONJA...

El meu amic Roc va patir uns mesos de bobesponjitis. Estava enganxat a la sèrie més frikie, pel meu gust, dels darrers temps. [Sobretot un episodi on les meduses monten una discoteca a casa del Bob].
Total, com que els excessos no poden ser bons de cap manera, en Morella va esborrar el canal del Clan de la tele.

Perquè el xoc no fos tan gran, cada setmana hem anat a la biblioteca a buscar dvd's i hem descobert algunes perles que m'agradaria presentar-vos...

1. L'Àlex somia. Benecé Produccions. Guions d'Helena Sanz i il·lustracions d'Arianne Faber. Crec que l'han passat per TV3, i es tracta de petites històries, curtíssimes, de menys d'un minut, sobre els somnis d'un infant. Molt imaginatives i sorprenents.
Va ser Premi Junceda d'animació l'any 2009

2. Pat i Mat. Bcn Multimèdia. Un seguit de capítols curts protagonitzats per una parella de veïns que comparteixen el hobby del bricolatge. Us morireu de riure!! Ideal per si teniu un Mcgiver a casa que cada cop que intenta arreglar una cosa, n'espatlla deu!

3. i després un dvd que està catalogat a les biblioteques dins la secció de música d'adults(733) i que té una coberta que espanta una mica i que enganya.
Es tracta de la història musical per tots coneguda d'en Prokofiev's, de Pere i el Llop.
Són dibuixos fets amb la tècnica del Stop Motion. L'autoria, segons els crèdits, és de luxe: "la premiadísima Suzie Templeton" i la "mundialmente conocida Orquestra filarmònica de Londres"...
A mi m'ha agradat molt, hi ha moments de por (quan surten els caçadors) , escenes tristes (quan el llop es menja l'ànec), imatges divertidíssimes (quan patinen sobre el gel)...
Valdria la pena que les biblioteques que no ho han fet el passessin a l'àrea infantil, crec jo, vaja... [igual com el dvd de l'espectacle de titelles i òpera de Hansel i Gretel gravat al Liceu]



aquí us en deixo un fragment:

2 comentaris:

  1. ¡vive en la piña debajo del maaaaar!
    Asumeixo que tinc un problema amb aquesta esponja. A mi també m'han tret el Bob Esponja, però estic provant de fer-me una cangreburguer (això és veritat!).

    Sóc molt fan del Pat i Mat, però no coneixia el primer dvd. Buscaré si el tinc a la biblio...

    ResponElimina
  2. Jo també sóc un fan acèrrim de Bob, Patricio i Calamardo. Vaig tenir una temporada que era incapaç de treure'm del cap la cançó de la sèrie.

    Probarem el Pat i Mat, a veure si ens desenganxem!

    ResponElimina