divendres, 19 de març de 2010

HOMENATGES PERSONALS

Ja fa tres anys que vaig decidir no comprar-me cap agenda, sinó aprofitar qualsevol que em regalessin de publicitat (em va molt bé la de Bromera) i folrar-la amb la fotocòpia d'alguna il·lustració que m'agradés molt.
Era una manera de fer un petit homenatge als meus il·lustradors preferits o llibres especials, etc.
El 2008 va ser l'any de Beatrice Alemagna i el seu lleó a París


El 2009 va tocar el torn a un llibre boniquíssim d'Anne Herbauts, no editat aquí, que s'anomena Les moindres petites choses. Casterman, 2008




i el 2010 és l'any de les Rates de Wolf Erlbruch.



per què he triat aquest llibre?
Em va impactar moltíssim tot i que no vaig saber com comentar-lo...
Em sentia amb deute amb ell perquè estic convençuda que té el seu públic i que és una sort que Barbara Fiore l'hagi traduït...

Així que folrar-me l'agenda amb la coberta em permet fer un petit homenatge personal a la valentia literària.

Per sort, el tàndem Ignasi Blanch i Àngel Burgas han fet un comentari com déu mana del llibre en la seva crítica literàrio-artística setmanal al diari Avui. [intento no perdre'm mai aquesta ressenya perquè sempre és una lliçó de com analitzar un àlbum].
Us deixo doncs un enllaç a la crítica escanejada de Ratas del 18 de març, que molt servicialment ens fa arribar cada setmana el Servei de Documentació del llibre infantil.

1 comentari:

  1. Bravo!
    Jo estic tant contenta que me'l regalessin... I no sé qui admiro més, si l'Erlbruch per haver fet aquest llibre o els de Barbara Fiore per haver-lo publicat.

    ResponElimina