dijous, 4 de març de 2010

EL GUST ESTÈTIC DEL CAFÈ

M'he comprat una tassa a l' INHALA molt elegant per prendre el cafè del matí.
Sens dubte, l'esmorzar és l'àpat que més m'agrada.

La tassa és tan elegant que ara em veig obligada a redecorar la meva vida. M'hauria de comprar un pijama nou, ... què dic un pijama! M'hauria de comprar un "batín" i unes sabatilles amb cert regust oriental...
Hauria de canviar la decoració de tota la casa, està clar, per estar a l'alçada de la meva nova tassa. Cortines noves, ai no, que no en tinc... alfombres perses... ai no, que no tinc aspiradora...
Potser m'hauria de fer un nou pentinat... què dic un nou pentinat! M'hauria de fer un lifting!
Buscar-me un amant de cognom Siddhartha... uf! se'm gira feina...

Rumiant amb l'elegància que envolta l'acte de prendre un cafè, he intentat recordar escenes memorables de la LIJ al voltant d'una cafetera o una tassa...
Aquestes són algunes de la meva biblioteca:
què tenen en comú? doncs que la majoria són francesos i són dels meus il·lustradors preferits...

Anne Herbauts. Petites météorologies. Casterman, 2006

(un lllibre de finestretes superb... sisplau, que la senyora Kókinos l'editi...)



Joanna Concejo. Monsieur personne. Éditions du Rouergue, 2008

(un home gris que amaga un secret molt gran i ancestral)



Irène Schoch. Hôtel d’été. Seuil jeunesse, 2003

(un àlbum molt divertit d'un gat que aprofita que els seus amos marxen de vacances per llogar la casa a tota mena d'animals...)


Beatrice Alemagne. Un león en París. SM, 2007

(què dir del cafè de Flore on pren un cafe au lait el lleó de la Beatrice)



sens dubte però, per a mi, el millor il·lustrador de cafès (parisins) és en Sempé

Sempé. Un peu de Paris. Gallimard, 2001

(cliqueu la imatge per veure-la millor. Tot el llibre és ple d'imatges de cafès, però aquesta m'agrada molt...)


Vés, segur que n'hi ha molts més... aquest també seria un gran tema per fer una exposició sobre il·lustració. A més, a la inauguració ja tenim solucionat el catering, és clar!

1 comentari: