dimarts, 23 de febrer de 2010

TELETUBBIES

M'ajugo tres pèsols amb qualsevol de vosaltres a que no us havíeu fixat que aquesta escola amb rodes tan suggerent del llibre de L'Excursió, porta penjat un teletubbie a la teulada!!!

VELDKAMP, Tjibbe. L'Excursió. Il·lustr. Philip Hopman. Barcelona [etc.]: Libros del Zorro Rojo, 2007.

Evidentment jo tampoc no ho havia vist, però aquest dia en Roc va agafar el llibre i m'hi va fer fixar... En una pàgina de dins es pot veure que efectivament en Tinky Winky, el teletubbie lila amb bolso, és dels objectes que aquest nen, a qui no li agraden les escoles convencionals, ha afegit a la seva escola mòbil.

[cliqueu a sobre per veure la imatge més gran]

He de dir-vos que no és la primera vegada que em trobo un teletubbie a un llibre de lij actual.
Heus aquí dos exemples:

Juliet Pomés. Col. Simó. Tusquets

Diapositiva 68Molts estareu d'acord amb mi que la col·lecció Simó, que podríem considerar el Teo del segle XXI, és la sèrie més bona de llibres realistes per a petits. Aquí trobareu mobles Ikea, pares separats, ludoteques, sopar amb tofu, tiets que fan de cangurs, pessebres amb l'Spiderman i més coses del nostre dia a dia.

i un segon exemple:
Col. Coses i lletres. La Galera

Una col·lecció que la Galera va deixar a mitges. Uns imatgiaris dedicats a cada lletra però que es va deixar de publicar a mig abecedari. De fet, era el "colmo" de la lectoescriptura, perquè no feia lletra de pal i lletra lligada, sinó també lletra d'impremta. Alça Manela!!


2 comentaris:

  1. Hola Berta
    Veig que ets amiga de la Helena de la Torre i estàs a la biblioteca de Cerdanyola. Hi vaig venir fa molts anys a explicar contes, a veure si em torneu atrucar ;-)
    www.joanboher.cat
    Fins aviat

    ResponElimina
  2. Hola Joan, ja no estic a Cerdanyola, ara estic més a prop del què et penses, just al taulell de la biblioteca de Roca Umbert, al costat de la taula on véns a fer "deures"... ara ja no depèn de mi qui ve o no a explicar contes...
    ja saps com funciona a Granollers...
    Salut!

    ResponElimina