dimecres, 17 de febrer de 2010

ESCLETXA LITERÀRIA O JA TENIM UNA EDAT...

Just aquesta setmana que el Jimbotó es fa ressò dels dubtes existencials que tenim els "recomanadors de llibres infantils i juvenils", jo comprovo a la tertúlia juvenil de la Biblioteca de Vilassar de Mar, que entre els lectors joves d'ara i nosaltres hi ha un salt enorme d'interessos i gustos literaris.

Aquí hi ha una foto que ens vam fer el mes passat, amb la presència sorpresa de Jordi Cervera, l'autor del llibre que just comentàvem: La mort a sis vint-i-cinc.
Per sort meva, aquest llibre els va agradar i en Jordi Cervera va marxar, suposo, més o menys content...

Ara bé, si divendres passat la Birgit Vanderberke hagués agafat l'avió des d'Alemanya i s'hagués presentat a Vilassar, no estic massa segura de què li hauria passat!!! A ella i a mi, és clar!!
El llibre de Musclos per sopar, que és un dels que jo m'emportaria a l'illa deserta, no els va agradar gens. Van arribar a dir que aquesta senyora no sap què és un diccionari de sinònims, que no repassa el què ha escrit perquè repeteix tota l'estona les mateixes frases, que no sabia com acabar el llibre, que el volia presentar a un concurs i s'acabava el plaç d'entrega i per això el va deixar sense final, i jo què sé...

Jo vaig fer tot el què vaig poder per defensar l'honor i la integritat de la gran Vanderberke però en fi, sort que vaig ofegar les penes entre uns quants mikados i uns "canutillos" del Surtido Cuétara que tan servicialment ens ofereix sempre la directora de la Biblioteca Ernest Lluch de Vilassar de Mar...

Sisplau, llegiu el llibre de la Vanderberke i dieu-me que tinc raó!!!

4 comentaris:

  1. Tens tota la RAÓ, Berta!!! :)
    Però això que tu dius, que ja tenim una edat...

    ResponElimina
  2. Ai adolescents! Tens molt mèrit que vinguin al club de lectura i que tinguin opinió, que no vol dir encertada, però com a mínim pensen i dediquen un temps a la literatura. Mira-t'ho des d'aquest punt de vista!

    ResponElimina
  3. Mira, m'ha vingut la curiositat... l'agafaré per llegir-lo.

    Serà com si fes un test de maduresa. A veure si estic més a prop de la vostra edat que de la dels pipiolos del club de lectura. XD

    ResponElimina
  4. Se m'havia oblidat comentar que potser els hauries d'haver donat l'edició en castellà, que és molt més adulta que l'edició en català.

    Al menys, això és el que hauran pensat els catalogadors que van decidir catalogar l'edició en castellà com a Novel·la i l'edició en català com a JN...

    Aquests catalogadors...

    ResponElimina