dimecres, 3 de febrer de 2010

ELS MÚSICS ALTERNATIUS TAMBÉ LLEGIEN CLÀSSICS DE PETITS...

Segurament molts dels joves que escolten cançons del grup madrileny de música indie VETUSTA MORLA ignoren d'on ha sortit aquest estrany nom per un grup de música. [Podeu escoltar-los en aquest enllaç]


De la mateixa manera que no tots els que ballen al ritme de VERUCA SALT coneixen d'on ha sortit el nom d'aquesta banda americana de rock alternatiu i grunge.


Doncs bé, només hi ha una explicació, els membres d'aquests grups musicals, de ben petits, van quedar marcats per alguns dels grans autors clàssics de la Lij.

Vetusta Morla és la tortuga gegant i vellíssima que apareix a La història interminable de Michael Ende.
Heus aquí una imatge de la versió (cutríssima) cinematogràfica...


I com no, Veruca Salt és la nena repel·lent i pija que Roald Dahl va fer que guanyés una butlleta daurada a Charlie i la fàbrica de xocolata. La recordeu? Aquella que volia que el seu pare li regalés un esquirol.

Així és com la va imaginar Tim Burton en la seva versió cinematogràfica

Ai, és que l'ombra de la bona LIJ és molt allargada!!!!
segur que n'hi ha més... serà qüestió d'investigar...

[per cert, els que coneixeu el grau d'ignorància musical de la Berta Bocado, ja us podeu imaginar que tot això ho sap gràcies a en Morella, que ja ha descobert que si vol culturitzar-la músicalment només hi ha un camí: fer-ho a través de la Lij!!!]

10 comentaris:

  1. Què curiós, això de Vetusta Morla! No en tenia ni idea, d'on venia aquest nom. (I et confessaré que la pel·lícula de "La historia interminable", tot i ser cutre, va ser mítica per a la meva infància. Encara me'n recordo de quan vaig anar a veure-la, amb sis o set anys... És la primera pel·lícula que recordo haver vist al cinema.)

    ResponElimina
  2. Ostres!!! jo els Vetusta Morla els vaig conèixer per el meu fill Xavi,que també m'ajuda a descobrir grups interessants i ,la veritat, m'agraden molt. És boníssim això del nom...vam parlar de que d'on vindria... i, com diu l'espai de llibres, també vam gaudir de la mítica "Historia interminable"...Penso que era un dels clàssics de VHS que van posar més vegades a casa.

    ResponElimina
  3. el descobriment del nom de Vetusta morla ha estat tot una casualitat. En David posava un disc d'ells al cotxe i en Roc es va quedar penjat d'una cançó que diu: "se la llevó la tormenta y el tiempo, nada se pudo salvar..." i se la sap!! fa molt riure. I ara fa uns dies li vam posar la peli de La historia interminable i quan surt la tortuga i diuen el nom vam fer tots un bot al sofà. Total, que vaig buscar el llibre, etc. i ho hem descobert.

    mil petons a Cerdanyola!!

    ResponElimina
  4. Doncs jo sabia això de la Vetusta Morla, però no lo de Veruca Salt, i això que fa anys tenia una cinta (sí sí, una cinta!) amb un disc seu que m'agradava molt.

    Ara heu d'escoltar la cançó "Todas las chicas" d'aquest grup (http://www.myspace.com/gascoignepop) i trobar-hi la relació amb la LIJ :-)

    ResponElimina
  5. Óndia, això és de nivell! "un cuento de un sombrero que se lleva el viento"... jo només conec el conte de l'Ungerer de El sombrero...
    però no sé...

    ResponElimina
  6. En Morella diu:

    Un altre grup "moderno" amb inspiració Lij:

    Belle and Sebastian

    El nom del grup escocès d`indie pop prové de Belle et Sébastien, un llibre infantil escrit pel francès Cécile Aubry i en el qual es relaten les aventures d'un noi (Sébastien) i el seu gos (Belle).

    ResponElimina
  7. Molt bon apunt quin viatge a la infància que he fet!

    ResponElimina
  8. La historia interminable va ser la primera pel·lícula que em va decebre fins a l'infinit i més enllà.

    Només veient a l'Atreyu que no era verd ja vaig començar a preocupar-me. I allò de que la pel·li s'acabés a la meitat de la història...

    Ains... quin trauma de l'infantesa.

    Per cert, què bons que són Belle&Sebastian. :-)

    ResponElimina
  9. jo vaig tornar a veure la peli fa poc i tota l'estona pensava que l'atreyu em recordava a algú famós i finalment hi vaig caure... a internet algú ho havia pensat abans que jo!
    mireu l'enllaç!!
    http://www.tujefetevigila.com/Iguales/O%20parecidos%20razonables/iguales_rafael_nadal.htm

    ResponElimina
  10. Arghhhhhhhh

    El que me faltava per odiar-lo!

    ResponElimina