divendres, 29 de gener de 2010

SOS: ALGÚ SAP LLEGIR ELS LLAVIS?

Sisplau, si algú sap què diu aquesta noia, que m'ho faci saber!
Ah! Jo volia creure que diu Te quiero, però penseu que és francesa...

La imatge pertany al còmic El gusto del cloro de Bastien Vivès (Diábolo, 2009) i és la primera lectura obligatòria d'un curset particular sobre còmic que faig al llarg d'aquest any amb l'Sfer.


He de dir que el llibre m'ha encantat, està clar que la meva profe s'ha adonat que les històries d'amor, la quotidianitat absoluta, els personatges anònims... em tiren i molt.

A nivell plàstic el còmic fa honor al títol perquè aconsegueix transportar-te dins una piscina, en tots els sentits (de fet, el llibre té el mateix color que el llibre de Como pez en el agua d'en Nesquens i Riki Blanco!!).
Els cossos dels personatges que surten són molt realistes, els moviments dels nedadors estan molt ben aconseguits...

Qui no ha vist un paio panxapeluda marcant paquet com aquest en una pisicina?


Qui no ha agafat nervis a la pisicina municipal quan ha de compartir carril amb un iaio antipàtic amb qui xoques cada dos per tres?

Però el millor de tot és que el nus de la història és entendre què li diu a sota l'aigua la noia al noi.
El còmic acaba, surt la pàgina en blanc, i després es torna a repetir la imatge de la noia parlant... i és que al protagonista, igual com a nosaltres, no se li esborren els llavis de la noia movent-se, dient una frase impossible de desxifrar...

6 comentaris:

  1. Aquest còmic és fantàstic. I penso que una gran idea ha sigut deixat el final per a que cadascú s'ho pensi.

    Per cert, vaig riure molt quan l'Sfer em contava el moment en que t'havies adonat que el còmic era francès. XD

    ResponElimina
  2. A mi aquest còmic em va encantar.
    Parlant amb una amiga francesa sobre el que diu la noia sota l'aigua em va remetre a un grup de bibliotecaris que ho discutien i n'han tret l'entrellat.
    Si vols t'escric un mail i t'ho dic...

    ResponElimina
  3. Iris, sí sisplau, digue'ns-ho, en públic o privat, però necessito saber-ho!!! estic a punt d'apuntar-me a natació, però ara no és un bon moment per enamorar-me d'un banyista!!!

    ResponElimina
  4. D'acord noies, doncs la meva amiga em va explicar que el grup de bibliotecaris en qüestió (clarament són bojos de la lij i el còmic com nosaltres, jeje) van anar a un acte de presentació i li van etzibar sense ets ni uts al Vivès la qüestió de les paraules mudes de la noia sota l'aigua.

    Es veu que l'autor va començar a fer el ronso, que si era una cosa com íntima, patatín patatan, però al final va dir que la noia cantava la canço World of Two del grup Cake, inclosa en l'àlbum Comfort Eagle, però no va voler explicar el significat. Va dir que això sí que s'ho quedava per a ell... Us deixo un enllaç perquè escolteu la cançó si us ve de gust.

    http://www.youtube.com/watch?v=qQE6GBPb0QA

    Jo crec que me la compraré a l'iTunes i me la posaré al reproductor sumergible i la intentaré cantar, i si trobo algú que em faci la foto, us l'ensenyo. Ho prometo!

    ResponElimina
  5. però però... això no m'ha aclarit RES !!! què diu el que canta ?

    ResponElimina