dimarts, 29 de desembre de 2009

REVISIÓ DELS MEUS PROPÒSITS LITERARIS 2009

Com que s'acaba l'any és el moment de fer revisió dels meus propòsits literaris. He de dir que en general no els he complert, però bé, així aquest any els puc mantenir...

PROPÒSITS LITERARIS 2009

1. Endreçar la meva biblioteca particular per autors, o més aviat per il·lustradors
Aquest propòsit no només no l'he aconseguit sinó que la cosa ha anat a pitjor. S'ha de dir que el meu amic Roc de seguida s'ha adonat que hi ha llibres que estan al seu abast (capses baixes repartides per tota la casa) i altres que tinc a prestatgeries... i evidentment només em demana els que no estan al seu abast...

2. No perdre'm cap tertúlia d'Al·lots ni de Robafaves
Aquest déu ni do. Només m'he perdut les darreres del Robafaves per temes de força (o panxa) major...

3. Organitzar-me millor perquè les lectures juvenils obligades i "rotllo" no em prenguin massa temps
Aquest propòsit també l'he portat més o menys bé... o com a mínim l'he repartit al llarg del curs i a l'estiu no he hagut de llegir mil PJ avorrits!!

4. llegir, com a mínim, deu novel·les d'adults... [que ningú rigui sisplau] Amb aquest sí que podeu riure perquè no ho he aconseguit... N'he llegit tres o quatre i encara gràcies...
La millor, sens dubte un relat curt d'unes 60 pàgines imprescindible pels que creieu amb les històries d'amor autèntiques:

Joseph Roth. Jefe de estación Fallmerayer. Ed. Acantilado. (Cuadernos del Acantilado, 32)



5. llegir, com a mínim, un dels còmics que arriben per lot a la biblioteca
Aquí també n'hi ha per riure (o plorar una estona)... el més destacable que puc aportar en aquest apartat és sens dubte aquestes dues lectures que m'han impressionat de veres:

la col·lecció de "La peor banda del mundo", una sèrie difícil de descriure, editada per Devir, del portugues José Carlos Fernandes. Històries curtes protagonitzades per uns personatges que es reuneixen per tocar jazz en un soterrani, amb ocupacions tan surrealistes com troquelador de segells o inspector municipal d'encenadors... La crítica ha dit que semblen sortits d'un brainstorming entre Kafka, Beckett, Borges i Calvino.


i el còmic de Jason. No me dejes nunca. Astiberri, que retrata el París dels anys 20 amb personatges com Hemingway, Gertrude Stein o James Joyce, però convertits en autors de còmics.


6. Dedicar l'estiu a llegir-me Moby Dick
Doncs un estiu més he tornat a quedar-me a la pàgina 200... però penso perseverar...

7. fer servir una única llibreta com a diari de lectura i anotacions de novetats i tertúlies, etc.
Doncs no, continuo tenint tres llibretes alhora...

8. Visitar, que encara no he fet, algunes llibreries que tinc pendents: La Peixera de Sarrià, Pati de Llibres de Sant Cugat i L'Espolsada de les Franqueses.
M'ha faltat la Peixera, però a la Sònia i a la Fe ja les he visitat i val molt la pena!!

9. No perdre'm la cita de "Como Pedro por mis casa", l'exposició de la Central sobre edició alternativa i il·lustració, etc.
M'he l'he tornat a perdre!!!

10. No perdre'm, sota cap concepte, el Saló de llibre infantil de Montreuil.
Ha estat el primer any després de set (?) salons seguits que he fallat... Si arribo a saber que la Llum no té intenció de néixer al 2009!!

5 comentaris:

  1. Bé, no deixem que els propòsits no acomplerts no ens enfonsin els resultats obtinguts (ui... ara m'assemblo a un gestor bibliotecari, no?). Acabo de decidir que un dels meus propòsits pel 2010 serà recomanar-te un còmic de cadascun dels lots que arribin a la biblioteca (o dels que comprem a la Tecla, que en comprem molts i molt bons).
    Començarem al gener i te'l portaré a l'Al·lots. Preparada?

    ResponElimina
  2. ok! així serà més fàcil!
    per cert, jo et portaré un llibre que he trobat que m'ha fet pensar molt amb tu i l'art del brodat!! és boníssim.
    Intentaré fer una entrada al blog però per si de cas: Héctor: el hombre extraordinariamente fuerte. Buenos Aires: Ed.AH, 2008 (Pípala) d'una tal Magali Le Huche.

    ResponElimina
  3. Ui, doncs aquest no el conec... Porta'l porta'l! Em pensava que em diries el "Mi amor" de la Beatrice Alemagna...

    ResponElimina
  4. Gràcies Berta Bocado, aquí t'esperem i al teu amic Roc i la Llum, quan vulgueu :)

    ResponElimina
  5. Al Pati estem encantades que vinguéssiu tota la família a visitar-nos. Ara la Llum deu ser a punt d'arribar. Mira que hi he pensat aquests dies... Moltes felicitats!
    La revisió dels propòsits 09 no acomplerts m'ha fet somriure. Si en fas pròrroga, el 2010 ens trobarem en més d'un que jo tampoc no he fet realitat encara.
    Gràcies per la recomanació del Joseph Roth. Serà una de les primeres lectures de l'any.
    Una abraçada forta,
    Sonia

    ResponElimina