divendres, 17 d’abril de 2009

ENCARAR LA PRIMAVERA HORITZONTALMENT [o des del llit]

En D. pateix astènia primaveral i, darrerament només li interessa la vida horitzontal, és a dir, tumbar-se al llit.
Somnia en llits, llits de tota mena.
Els incrèduls no s'ho acaben d'empassar, però la literatura infantil té llibres sobre qualsevol tema, és per això que la Berta Bocado li ha receptat El libro de las camas, un llibre que imagino jo que estarà descatalogadíssim, escrit per Sylvia Plath i il·lustrat per Quentin Blake, que deu córrer encara per algunes biblioteques, dins Espasa Calpe, col·lecció Austral.

Els que el coneixeu, rellegiu-lo, que us tornarà a fer riure.

Els que no el coneixeu, busqueu-lo, que us passarà la mandra, l'astènia i la mala lluna.

i si després de tot plegat, encara us duren les ganes de quedar-vos al llit...


demaneu que us preparin una infusió de: ROMANÍ-REGALÈCIA-MENTA (el ginseng català!)

i si tot i això, continueu tenint ganes d'estar estirats al llit aprofiteu per llegir:
a- tota l'obra de Sylvia Plath
b- tota l'obra il·lustrada de Quentin Blake
c- o tota la col·lecció d'Austral infantil

i bona nit i tapa't...

2 comentaris:

  1. Veus, Berta? A mi mai no s'he m'hauria ocurregut de receptar la Sylvia Plath com a remei per a l'astènia primaveral... Tot serà qüestió de provar-ho!

    ResponElimina
  2. m'encanta aquest llibre! me'l van regalar quan era petita quan em van començar els problemes per dormir i em feia molta gràcia. el conservo com un tresor!

    ResponElimina