dimecres, 25 de febrer de 2009

REPESCANT UN VANDERBEKE

No estem parlant del darrer crac del futbol, no! La Birgit Vanderbeke és l'autora d'un llibre boníssim que La Galera acaba de reeditar dins la seva col·lecció de Nàufrags, que està pensada per als joves-adults [cadascú que posi l'edat que vulgui].



Musclus per sopar
és una novel·la que vaig llegir fa mil anys, que em va regalar en P. i que no m'he tret mai del cap.
Crec que La Galera ha tingut molta vista en reeditar-la perquè és una d'aquelles novel·les bones que poden interessar perfectament a lectors joves que encara es perden amb l'oferta editorial d'adults.
Per mi és una ferma candidata dels premis Protagonista jove.

L'editorial en presenta un resum:
"En una família model alemanya, tots esperen la tornada del pare, que és de viatge de negocis. Han preparat molts musclos, el sopar preferit del pare. Però, passen les hores i el pare no torna, i poc a poc es va organitzant una mena de "revolta" que posarà en qüestió tots els valors de la família tradicional."

Amb aquesta novel·la, l'autora Birgit Vanderbeke (Dahme, Alemanya,1956) va obtenir el 1990 el premi Ingeborg Bachmann, el més prestigiós en llengua alemanya.


L'edició que jo tinc és d'Emecé, així com les dues novel·les posteriors, que també són molt recomanables, encara que jo no les recordo amb tanta passió:
Tiempos de paz (1996) i Alberta tiene una amante (1997)

Feu-me cas... però sobretot, no vull rebre les culpes de possibles divorcis posteriors!!!

2 comentaris:

  1. Ostres, quina recomanació tan bona! Vaig a demanar-me-la per PI! Però aquesta última línia m'ha fet por, Berta, que jo ja ho estic i no vull acabar com la Elizabeth Taylor... :D

    ResponElimina
  2. Me l'apunto per recomanar als adolescents mandrosos que mai els va res bé! Gràcies!

    ResponElimina