dilluns, 17 de novembre de 2008

DIBUIXAR EL SO

COM S'HO FAN ELS IL·LUSTRADORS PER DIBUIXAR LES PARAULES?
Heus aquí dos exemples molt rebonics de la biblioteca de Cerdanyola i de la biblioteca particular de la Berta Bocado.
La primera il·lustració és del llibre de Catherine Zarcate y Olivier Charpentier. El Búfalo y el pájaro, Proteus, 2008, que trobareu comentat a al·lots

i la segona és una imatge de la nostra gran estimada Mandana Sadat, d'un llibre editat a França amb el títol L'Écho du bout du monde. Didier Jeunesse, 2000 [s'ha de dir que Al otro lado del árbol, la Sadat no només il·lustra el so sinó que il·lustra el conte de dracs que explica una bruixa! l'hòstia amb patinet, és clar!]

Doncs bé, la pregunta del milió:
sense saber res de la història, segurament endevineu quin dels dos personatges és més feliç : de fet, un canta i l'altra diu paraulotes...

Mira, se m'acaba d'acudir una activitat per fer amb nanos sobre il·lustració! bé, a qui vulgui que em truqui i li regalo, que a mi se m'acaba això de viure Allà on viuen els contes.

2 comentaris:

  1. Jo de tu guardaria la idea, ben embolicada en plàstic de bombolletes (ja sabeu com de fràgils poden ser, les idees), perquè estic segura que tard o d'hora t'arribarà el moment de dur-la a la pràctica :-)

    ResponElimina
  2. Berta,
    Tu mai no abandonaràs la Gran Casa dels Contes. Només és un canvi de lloc i allà on vagis tu et seguirem totes nosaltres.
    Una gran abraçada
    Roseta

    ResponElimina