dijous, 7 d’agost de 2008

ÀLBUMS IL·LUSTRATS per a "torpes"?

La darrera joia il·lustrada que trobem a les llibreries és el fabulós àlbum d'El viatge d'en Max o La balade de Max, títol original en francès, escrit i il·lustrat per una parella que viuen la mar de bé a Bordeus. Ell, de nom David Gauthier i ella, la que pinta, Marie Caudry.
Un llibre de grans dimensions, editat per Cruïlla que explora d'una manera brutal la representació del pas del temps i de l'espai a través de la imatge.
Bé, el què volia comentar-vos és l'afegitó que han fet en l'edició de casa nostra, que no consta en la francesa, per por que els lectors catalans ens perdem un detall clau, que és la gràcia del llibre.



Si us fixeu en l'escrit, l'edició de casa nostra fa saber als lectors que al final del llibre hi ha uns fragments petits que són justament parts de les il·lustracions del llibre i que es poden buscar, com si es tractés de personatges secundaris que amaguen més històries.
Punyeta! tan poca confiança tenen amb nosaltres? Jo us garenteixo que s'ha de ser curt de gambals per tenir el llibre a les mans i no sé capaç de descobrir aquest petit joc que amaguen els autors.
I si no, feu la prova!

1 comentari:

  1. Ai, amb lo innocent que sóc jo, segur que si no m'ho diuen no m'entero. O potser sí... ja m'ho miraré quan passi per alguna llibreria que en tingui algun exemplar, i vindré a dir-vos-ho: si ho sé veure jo, llavors us ben asseguro que ho sabrà veure tothom.

    ResponElimina