dimecres, 28 de maig de 2008

LA LIJ versus El Mundo Deportivo (I)

Quan el pare de la Berta Bocado arriba a casa amb El Mundo Deportivo sota el braç i s'evadeix unes hores (bastantes) del món per llegir coses com ara: "Levante-las Palmas- X", "En Valverde marxa a Grècia (no serà a Mikonos?)", "El Barça fitxa en Guardiola com una mesura d'estalvi", "En Kusturika ha fet un documental sobre en MARADONA", etc.
Quan passa això, he de reconèixer que la Berta Bocado sent certa enveja: us imagineu que cada dia sortís al quiosc un diari parlant només de literatura infantil i juvenil?

Per sort o per desgràcia això no passa. Ara bé, gràcies a la nova revista BLOC, com a mínim de tant en quant, la Berta podrà sentir el plaer d'evadir-se del món per empapar-se de la millor literatura infantil del món!
Bloc surt només dos cops l'any i el preu de la subscripció és com 100 vegades més car que El Mundo Deportivo (44€). És una revista bilingüe, anglès castellà.
Però mireu, en el primer número, parlen a fons de 7 de 10 (inaudit!!) dels llibres que jo m'emportaria a una illa deserta:
Em dic Cos. de Pere Formiguera. Aura Comunicació (descatalogadíssim!!!)
Jesus Betz. del tàndem François Roca i Fred Bernard. FCE. L'article compara cada una de les il·lustracions amb escenes de la peli "Freaks".

Alice in Wonderland, de Suzy Lee (NO TRADUÏT a casa nostra). A Toulouse vaig veure dos àlbums més d'aquesta autora, també boníssims... aviam si alguna editorial es decideix a portar-los cap aquí...


Tout un monde. de Katy Couprie i Antonin Louchard, editat en castellà com Todo un mundo (Anaya)... al meu entendre, l'imatgiari per excel·lència, el llibre que haurien de rebre tots els infants al néixer.


La terrorífica i també descatalogada obra de la fotògrafa Sarah Moon, La caputxeta vermella. Encara es troba a algunes biblioteques i com no, a França...


i el llibre il·lustrat per Stasys Eidrigevicius: Goulu le meurt-de-faim, un llibre que no està traduït i que no ho estarà mai, per RARO I BÈSTIA...


i per arrodonir la proposta, un article de la il·lustradora (cerdanyolenca, alerta!) Carmen Segovia, que veureu que és idèntica a la seva Caputxeta vermella adolescent (editada per Anaya)...[cosa que confirma la teoria de la Nati, que totes les il·lustracions se semblen als seus il·lustradors (només heu de veure l'A. Browne per entendre d'on surt el mico Willy)...]

Bé, si teniu ocasió, un dia, quan aneu al quiosc a buscar El Mundo Deportivo, o aneu al mercat a comprar, arribeu-vos a alguna biblioteca i fullegeu Bloc. [si aneu al mercat, procureu de no comprar congelats].

3 comentaris:

  1. Ostres Berta... estàs suscrita a Bloc? T'has suscrit tu o hi has suscrit la biblioteca? Jo encara no he pogut veure ni un sol número de la revista... I paga la pena la suscripció? Aconsella'm que si s'ho val m'hi suscric!

    ResponElimina
  2. iris, per la biblioteca ja m'agradaria però potser és massa especialitzada.
    si vols el dia de la reunió portaré el primer número.
    jo crec que t'agradarà molt!

    ResponElimina
  3. jo també m'els enduria a una illa deserta, inlús m'els enduria a una illa plena de gent.

    ResponElimina