dimarts, 6 de maig de 2008

LA INTEL·LIGÈNCIA DELS DOS ANYS

Fullejant la revista Infància de fa un parell de mesos, em vaig trobar aquest acudit de FRATO, pseudònim de Francesco Tonucci, que segurament tots coneixeu.

Em va fer rumiar molt i confirma el què tots els que tractem amb infants fa temps que sospitem: ELS NENS SÓN MÉS LLESTOS QUE LA GANA.

i això m'ajuda a entendre dues coses que he viscut recentment:
1. en Roc, amb els seus dos anys, aquest dia va pintar tota la pantalla de la tele amb un rotulador de color rosa. Com em va fer veure l'Alfred, no tindrà això un significat ocult? no és una metàfora en contra dels mals temps que corren? va agafar el rosa per alguna raó especial? Heu vist mai les carreres del diumenge al migdia amb l'Alonso vestit de lila?

2. en Roc ha après de forma autodidacte a parlar en castellà a partir de mirar pel·lícules, en concret una que li agrada molt. Demostra doncs que als dos anys tenen una capacitat increïble per aprendre. La gran pregunta del concurs és, de què li servirà saber dir:
- Zorro a la vista!
- dos peniques
- mary popins al compás!

Si voleu trobar més acudits de Frato, busqueu per exemple...
Tonucci, Francesco
Frato: 40 anys amb ulls d'infant
Barcelona: Graó, 2007
Micro-macro referències; 5
ISBN: 978-84-7827-512-0

3 comentaris:

  1. Club de fans Mary Poppins6 de maig de 2008 a les 21:37

    Si abans d'un mes és capaç de dir 'Supercalifragilisticoespialidoso'llavors sí que podràs començar a sospitar...

    ResponElimina
  2. M'encantaria veure el teu fill dient: mary poppins al compás!

    ResponElimina
  3. "Zorro a la vista!" no sembla molt útil, no. Però un mai no sap quan haurà de dir "Mary Poppins al compàs!"...

    ResponElimina