dimecres, 5 de desembre de 2007

PARAULA DE XURIGUERA

Un dia, tot parlant no sé massa de què, ens va sortir un dubte lingüístic: com era el participi d'estrènyer?

LA MODISTA M'HAVIA

"ESTRET"/"ESTRENYUT"
LA FALDILLA?

Bé, l'exemple em serà útil per parlar de verbs però no té res a veure amb la realitat:
1. la Berta Bocado mai ha anat a la modista
2. a la Berta Bocado la roba mai se li fa gran, tot al contrari, porta un ritme de creixement lent però sense aturador.
i 3. les faldilles i la Berta són gairebé un binomi fantàstic del Rodari.

Concretem sisplau!

Davant del dubte, i després de treure el tema en diferents grups d'amistats, la meva amiga Míriam va dir: Això ens ho dirà en Joan Xuriguera! (es diu Joan!)

I JA M'HO HA DIT.
En Xuri et remet al verb "constrènyer" i allà indica que
La modista m'ha ESTRET la ditxosa faldilla.

Doncs apa ja podem dormir tranquils.


1 comentari:

  1. Aquest sí que és un best-seller català en tota regla! Jo en tinc dos!

    ResponElimina