dijous, 15 de novembre de 2007

I les PENES D'AMOR? (declaracions d'amor 4)



Coincidint amb la tardor, tres dels meus millors amics pateixen penes d'amor. Per això, la Berta Bocado creu que és el moment de recuperar la secció declaracions d'amor.


Aquesta va per en R.
l'inici del llibre d'Hanif Kureishi. Intimitat. Anagrama/Empúries, 1999.


"És la nit més trista, perquè me'n vaig i no tornaré. Demà al matí, quan la dona amb qui he viscut sis anys hagi marxat amb bicicleta cap a la feina i s'hagin endut els nostres fills al parc a jugar a pilota, ficaré unes quantes coses en una maleta i, procurant que no em vegi ningú, sortiré de casa fortuïtament i agafaré el metro cap al pis d'en Víctor. Allà, durant un temps, encara no sé quant, dormiré a terra, a la minúscula habitació del costat de la cuina que m'ha ofert amablement. Cada matí arrossegaré el matalàs fins a l'armari. Entatxonaré el sac de dormir entresuat en una caixa. Col·locaré altre cop els coixins al sofà.

No tornaré a la vida d'ara. No puc. Potser hauria de deixar una nota. "Estimada Susan, no tornaré..." Potser valdria més telefonar demà a la tarda. O els podria passar a veure el cap de setmana. Són detalls que encara no tinc decidits. El que sé gairebé del cert és que no li explicaré les meves intencions ni avui al vespre ni aquesta nit. Ho deixaré per més endavant. ¿Per què? Perquè les paraules són accions i precipiten les coses. Un cop dites, no les pots esborrar. No em podré fer enrere, tinc por i estic fet un sac de dubtes. De fet, tremolo; tota la tarda que estic tremolant, més ben dit, tot el dia. "

Ara, teniu l'oportunitat de veure'n una versió teatral [que a mi em fa més por que una pedregada], dirigida per Daulte i protagonitzada per Joel Joan...
Podeu llegir-ne algunes cosetes just a aquí.

[la fotografia del principi és, com no, d'en Man Ray, Larmes]

i per cert, si no heu llegit res de Kureishi (nascut a Londres al 1954 dins una família anglopakistaní) podeu provar amb:
  • 1990 The Buddha of Suburbia , El buda de los suburbios
  • 1991 London Kills Me, Londres me mata
  • 1995 The Black Album , El álbum negro
i penseu que potser heu vist alguna de les pelis que s'han fet dels seus guions. Com per exemple:
  • 1984 My Beautiful Laundrette , Mi hermosa lavandería
  • 1987 Sammy and Rosie Get Laid, Sammie y Rosie se lo montan
aquestes dues pelis va dirigir-les Stephen Frears

de fet, també Intimitat va ser portada al cinema al 2000 per Patrice Chéreau.

2 comentaris:

  1. Sí que fa por, sí, l'adaptació del Joel Joan... Però el llibre té molt bona pinta. No n'he llegit res de Kureishi, potser és hora de probar-ho. M'han parlat també molt bé de "Mi oído en su corazón", una mena d'autobiografia centrada en la seva relació amb el seu pare.

    ResponElimina
  2. doncs el títol de Londres me mata fa molt per tu.

    ResponElimina