dilluns, 18 de juny de 2007

FRASES QUE HAURIA VOLGUT ESCRIURE JO (I)

Amb la mudança també he retrobat la meva llibreta de cites literàries i cinèfiles. Així que em comprometo a anar-vos-les enviant. És una manera de conèixer la Berta Bocado i una bona excusa per conèixer o retrobar nous autors i altres lectures.
De moment, algunes de les millors frases, per al meu gust, que inventa Enrique Vila-Matas.

A El Mal de Montano. Anagrama:
"Todo el mundo hablaba de Freud cuando yo era joven. Pero yo nunca lo leí. Shakespeare tampoco lo leyó. Y no creo que Melville lo hiciera. Moby Dick todavía menos".


i a la novel·la que té el meu títol preferit: París no se acaba nunca. Anagrama.
"Algunos domingos tenía yo la impresión de que estaba allí haciendo horas para poder regresar a Barcelona y contar que vivía en París." (p.116)

També recordo un fragment molt bo però no el tinc localitzat, no sé a quin llibre d'ell surt... L'autor justifica que sempre ha estat un home de lletres, que ho va saber de seguida perquè quan llegia una equació s'aturava a les comes... M'agradaria trobar-la... a veure si apareix enmig de la mudança i em sorprèn!

per saber-ne una mica més... cliqueu-me.

2 comentaris:

  1. M'encanta aquesta última cita. Crec que me l'apropiaré per dir-ho també. Sobre París no se acaba nunca: aquest llibre em va captivar quan era jove i era una lectora crazy infatigable, i somiava viure algun dia a París, portar una boina blanca i prendre'm un te a la terrassa d'una brasserie a la vora del Sena.
    No creieu que ara tot el món francòfon ha perdut tota la pistonada que tenia als 80 i als 90? Ara tothom vol anar als Estats Units i a Londres, que també estan bé, però París sempre serà París, oi?

    ResponElimina
  2. Per mi sí, sempre ens quedarà París i aquest somni de seure en un bar (on va seure Simone de Beauvoir) i parlar i escriure només coses interessants)...
    De moment tot apunta que al novembre podrem fer-ho!! i compartir-ho, oi, littlegrasshopper?

    ResponElimina