dimecres, 6 de juny de 2007

Diàleg entre Dostoievski i una casa


Vaig entrar a Les nits blanques amb curiositat i desconeixament. No us puc dir què esperava trobar-me però sí que puc assegurar que mai, mai m'hauria imaginat que Dostoievki escriuria una conversa entre el protagonista i una casa:

"També conec les cases. Quan passo per davant d'una em fa l'efecte que tot just em veu, fa com si li vinguessin ganes d'arrencar a córrer, avançant-se cap a mi per a mirar-me per totes les finestres, com si digués: "Bon dia! Aquí em teniu! I vós, com esteu? Jo, gràcies a Déu em trobo molt bé; però pel mes de maig tindré un altre pis." O bé: "Bon dia, com us va? Us faig saber que demà em faran reparacions." O finalment: "Mireu, heu de saber que es va calar foc i vaig estar a punt de cremar tota... Si sabéssiu quina por vaig passar...?" I altres coses per l'estil. És clar que entre elles hi tinc les meves afavorides; n'hi ha que em són molt amigues, una d'elles té la intenció aquest estiu de fer-se fer un tractament per un arquitecte. Haig de passar sens falta per allí cada dia perquè no li succeeixi res de mal; i que Déu la preservi de patir cap barbaritat! [...]"

2 comentaris:

  1. hola gloria,
    soc la clara i he perdut el teu mail.
    et volia enviar un missatge per preguntar-te si a la biblio pots fer alguna feineta amb el titol de l'ESO. Es que busco feina a l'estiu, concretament a l'agost, i no se que fer. Encara que no se si obriu a l'agost! Però buenu, de totes maneres, conteste'm un mail i així el tindré guardat.

    Petonetsss

    Clara

    ResponElimina
  2. Hola Berta,

    Jo no vull cap feineta, tot i que la Dipo m'ha ofert fer substitucions... però em fa pal. Només volia agrair-te aquesta recomanació perquè després de llegir L'anell de la Irina m'han quedat moltes ganes d'apropar-me a la literatura russa.

    ResponElimina