dilluns, 28 de maig de 2007

Una porta a la literatura russa


Per aquest mes de maig us recomanem
L'anell de la Irina, un llibre de Care Santos, que publica Baula i que diu coses com aquesta:
"Llegir és com recórrer una casa enorme tota plena de portes que es van obrint i tancant, o es fan invisibles amb el pas dels anys, dels segles. Per això, llegir és també aprendre a triar. " pàg. 100

"Si desitgeu ser ben tractats a casa meva, porteu llibres. No volem vi, ni postres, ni absurdes joguines que els nens abandonaran de seguida. Res no és aquí més apreciat que els llibres." pàg. 182

Llegir l'anell de la Irina, pot ser una porta cap a la literatura russa, perquè et fa venir moltes ganes de llegir Dostoievski, Txekhov o Tolstoi...
Jo crec que començaré per Nits blanques de Dostoievski, que segons l'autora diu: "Descriu molt bé la bogeria d'enamorar-se de la persona equivocada. L'amor sembla cosa sabuda quan el llegeixes en un llibre. Quan t'enamores, en canvi, veus amb els teus propis ulls que ningú no et pot aconsellar, que has de ser tu qui decideixi."
salut

3 comentaris:

  1. A mi m'ha costat més trobar-te del que a tu et va costar trobra-me a mi, però ara ja no t'escapes... És una llàstima que encara haguem de trobar-nos amb aquestes iniciatives com de casualitat... Algú hauria de recopilar tots els blocs que es fan a les biblioteques de la Xarxa. Potser algun dia m'animaré...

    De moment, felicitats a tu, i a tots els lectors i lectores crazy que tenen la sort de tenir aquesta porta a la lectura! Ja ens explicaràs què tal en Dostoievski, perquè jo fa temps que tinc ganes d'atrevir-me amb els russos, però no acabo de trobar el moment.

    Una abraçada!

    ResponElimina
  2. glups!
    quin honor i a l'hora quin compromís que ens visitis... ja veus que sóc aprenent en el tema i que em costa molt que les lectores crazy em facin cas... però si una cosa em defineix és que sóc perseverant i positiva de mena i espero que algun dia no sigui l'única crazy que escriu.
    besus mil sfer!

    ResponElimina
  3. hola gloria,
    soc la clara i he perdut el teu mail.
    et volia enviar un missatge per preguntar-te si a la biblio pots fer alguna feineta amb el titol de l'ESO. Es que busco feina a l'estiu, concretament a l'agost, i no se que fer. Encara que no se si obriu a l'agost! Però buenu, de totes maneres, conteste'm un mail i així el tindré guardat.

    Petonetsss

    Clara

    ResponElimina